07/17/2010

Problemen met Skynet Blogs: Open Brief n° 2

Skynet Klantendienst Brussel, 17 juli 2010 Geachte Heer, Betreft: problemen met skynetblogs Ik schreef u vorige week al dat ik opnieuw problemen heb met mijn skynetblogs. Op 11 en 12 juli jl. schakelde Skynet namelijk over naar een nieuw blogsysteem. Als gebruiker van de 'oude' skynetblogs maakte ik me geen zorgen omdat Skynet beloofd had dat onze artikels in hun geheel zouden overgebracht worden naar het nieuwe systeem. Na de werkzaamheden stelde ik echter vast dat heel wat artikels van mijn 'oude' skynetblogs niet meer volledig te bekijken waren. Ook andere mensen hadden blijkbaar problemen met hun 'oude' skynetblogs na de overschakeling van Skynet naar haar nieuwe systeem en de door Skynet geregelde overbrenging van de artikels van de 'oude' skynetblogs naar het nieuwe systeem. Maar wat erger is, zoals ik u reeds geschreven heb, is het feit dat ik mij na de wijzigingen niet meer kon inloggen op mijn 'oude' blogs. Ik kon de beschadigde artikels dus ook niet repareren, in de mate van het mogelijke omdat het over honderden artikels gaat. Ik kreeg altijd een pagina te zien waarop men mij vroeg om mij 'opnieuw in te schrijven'. Maar ook toen ik mij opnieuw had ingeschreven, geraakte ik niet meer op mijn 'oude' skynetblogs. Het enige wat ik na de nieuwe inschrijving kon doen, was een nieuwe blog openen op het door Skynet nieuw ingevoerde systeem. De andere skynetbloggers leken dat probleem niet te hebben en konden wél verderwerken op hun 'oude' skynetblogs alhoewel zij over het algemeen ontevreden waren over het feit dat hun 'oude' blog volledig veranderd was en er heel wat werk teloor was gegaan. Omdat ik niet meer op mijn oude skynetblogs kan werken en zelfs geen commentaren meer kan publiceren, ben ik voorlopig twee nieuwe skynetblogs gestart. Maar ik wil niet dat mijn 'oude' skynetblogs waaraan ik met een aantal mensen jarenlang gewerkt heb en die zelfs internationale bekendheid hebben gekregen (wat toch ook een goede zaak is voor de publiciteit van Skynet en van Belgacom waarvan ik met mevrouw de Croÿ al jarenlang klant ben), verloren gaan en ik wens verder op deze blogs te blijven publiceren. Mag ik u daarom nogmaals verzoeken om de problemen zo snel mogelijk op te lossen ? In afwachting van uw antwoord, teken ik, met vriendelijke groet, Jan Boeykens werkgroepmorkhoven@gmail.com (http://werkgroep-morkhoven.skynetblogs.be/ en andere blogs) Verstuurd via contactformulier op http://www.skynet.be/over/contacteer/eptica-form PS. Op het moment dat ik mijn 'oude' skynetblogs wilde beginnen te repareren, stond ik nog ingelogd. Ik klikte herhaaldelijk op 'mijn blog' maar werd altijd doorverwezen naar een pagina van het nieuwe systeem dat mij verplichtte om mij opnieuw in te schrijven. Toen ik dat gedaan had, kon ik enkel een nieuwe blog van het nieuwe systeem opstarten. Op dit ogenblik kan ik zelfs niet op de voorlopig twee nieuw opgestarte skynetblogs publiceren alhoewel ik sta ingelogd volgens de nieuwe inschrijving. Een aantal discussies zijn weer te vinden op http://allesoverde.skynetblogs.be/archive/2010/07/16/ontd... Hierbij de adressen van mijn voorlopig nieuw opgestarte skynetblogs: http://problemenmetskynetblogs.skynetblogs.be/ http://prisoners2-prisoniers2-gevangenen2.skynetblogs.be/

20:34 Posted by Jan Boeykens in Blog, skynet | Permalink | Comments (6) | Tags: voer sleutelwoorden in |  Facebook |

Comments

Het probleem met de knop 'mijn blog' die ook bij mijn twee nieuw opgestarte skynetblogs, geblokkeerd leek, is nu opgelost.

Bij het klikken op 'mijn blog' kwam ik eindelijk op mijn beheerpagina http://myblog.skynet.be/admin/ terecht.

Mijn oude skynetblogs zijn nog steeds ontoegankelijk. Vandaar dat ik thans verplicht ben om via de twee nieuwe blogs te publiceren.

Wie problemen heeft met zijn oude en/of nieuwe skynetblogs kan nu op de groep 'Skynet Blogs' op
Facebook terecht. Om te reageren moet men wel eerst op 'I like it' van deze groep klikken (voor wie Facebook nog niet moest kennen).
http://www.facebook.com/pages/Skynet-Blogs/370479058759

Skynet heeft ook een eigen discussie-site genaamd 'Alles over de skynetblogs'
http://allesoverde.skynetblogs.be/archive/2010/07/16/ontdekken.html?c

Posted by: Jan Boeykens | 07/17/2010

Respond to this comment

Hierbij volgt het webadres van één van onze 'oude' suksesrijke skynetblogs die na de 'vernieuwingswerken' van Skynet, ontoegankelijk blijkt alhoewel we er de beheerder van zijn:

http://skynet-problemen.skynetblogs.be/

---

Het laatste artikel op deze blog dateert van 27-06-10 en is tengevolge van de 'vernieuwing' van het systeem, zoals tal van andere artikels, niet volledig meer te lezen:

PROBLEMEN SKYNET BLOGS


We stellen vast dat de problemen met onze Skynetblog 'Werkgroep Morkhoven' voor een groot deel opgelost werden. Er zijn ook verbeteringen aan de blog http://humanrights-droitsdelhomme-mensenrechten.skynetblogs.be/ die bijna volledig gehackt was, vast te stellen.

De problemen met andere Skynetblogs, zoals deze blog, blijken nog steeds te bestaan.
Wij hopen dat de Skynet Klantendienst werk maakt van dit ongemak.

---

De doelstelling van deze blog is duidelijk:

INLEIDING
Het was allerminst de bedoeling om door middel van deze blog de Skynet Klantendienst waarover ik tot nogtoe zeer tevreden ben, in vraag te stellen. Wel was ik genoodzaakt om deze blog te openen omdat ik een goede maand geleden plotseling tal van problemen kreeg met mijn skynetblog(s) zonder dat ik dit nog op een normale manier aan de Skynet Klantendienst kon melden. De homepage van de Klantendienst bleek zelfs gehackt te zijn zodat ik verplicht was om mijn computer telkens herop te starten. De problemen met de skynetblog(s) werden vrij snel opgelost maar nadien doken er, voor het eerst sinds jaren, problemen op met Belgacom. Om de twee dagen kreeg ik een bericht dat ik opnieuw 5 Euro moest betalen. Dat maakte dat ik tegen het einde van 2009, om een voor mij onbekende reden, 500 Euro zou moeten bijbetalen. Ik nam contact op met Belgacom maar de geautomatiseerde "e-care" klantendienst bracht weinig zoden aan de dijk. Ook de problemen met Belgacom lijken te zijn opgelost maar het is duidelijk dat de hulpverlening van de klantendienst van Belgacom moet verbeterd worden.

Posted by: Jan Boeykens | 07/17/2010

Respond to this comment

Enkele persoonlijke commentaren op http://allesoverde.skynetblogs.be/archive/2010/07/16/ontdekken.html?c

Zoals je zegt, had men beloofd dat het nieuwe platform dat als een werkelijk grote vernieuwing werd aangekondigd, gebruiksvriendelijker zou zijn. En in plaats daarvan is alles inderdaad trager en ingewikkelder geworden.
Er zijn misschien een paar nieuwe mogelijkheden geboden maar een hele reeks andere mogelijkheden die werkelijk schitterend bedacht waren, zijn gewoon verdwenen.
Er werd geen rekening gehouden met de bloggers en hun blogs waaraan, zoals je zegt, inderdaad soms met hart en ziel gewerkt werd en waarin heel wat tijd werd gestopt.
Ik denk dat Belgacom-Skynet dringend orde op zaken moet stellen in deze kwestie en rekening moet houden met de tevredenheid van haar klanten en/of gebruikers.

---

@ Marian
Ik vrees dat je gelijk hebt. Vandaar dat men nu uitsluitend nog een artikel met Facebook kan delen.

Ik ondervond trouwens voor dat het nieuwe systeem van toepassing was, al problemen die te maken hadden met de vernieuwing van het systeem.
Bij het plaatsen van commentaren op mijn skynet-artikels, kwam ik soms (geheel onverwacht) op een lege pagina met een web-adres van Facebook terecht.

Zaterdag, juli 17, 2010

Posted by: Jan Boeykens | 07/17/2010

Respond to this comment

Vandaag op de groep 'Skynet Blogs' op Facebook ( http://www.facebook.com/pages/Skynet-Blogs/370479058759 ):

@ Skynet Blogs
Willen jullie volgende week (als jullie daar tenminste de tijd voor hebben), ook eens uitzoeken hoe ik als beheerder van ondermeer de skynetblog 'Werkgroep Morkhoven', opnieuw op mijn blogs kan geraken om berichten of commentaren te publiceren (of te repareren)?

Blogadres van de Werkgroep Morkhoven
http://werkgroep-morkhoven.skynetblogs.be/

De teller van die blog die 168.000 bezoekers aangaf, is sinds gisteren verdwenen. Het kan zijn dat dit mede een resultaat is van de 'vernieuwingen' van Skynet. Of het zou moeten zijn dat het Ministerie van Justitie dat het sluiten van de skynetblog 'Doofpot Justitie' door Skynet ten zeerste op prijs stelde, van de situatie profiteert om de zaak helemaal in het honderd te doen lopen...;)

Posted by: Jan Boeykens | 07/18/2010

Respond to this comment

Skynet reageerde vandaag op onze klachten via de groep 'Skynet Blogs' op Facebook
( http://www.facebook.com/pages/Skynet-Blogs/370479058759 )
( http://www.facebook.com/profile.php?id=1445480105 ) :

Skynet Blogs: Dag Jan, bedankt voor je bericht! Ik had al gereageerd op je berichten hieronder plus op de officiële blog. Kan je mij even een mailtje sturen: dennis.blogs@belgacom.be Zo kunnen we je probleem analyseren & oplossen!

---

Ons antwoord:
'OK, ik zal het doen alhoewel ik mijn problemen, aan de Klantendienst van Skynet en via Open Brieven, reeds voldoende heb uitgelegd.
Ik hoop dat ook de problemen van de andere skynetters en/of Belgacom-klanten met een skynetblog, snel worden opgelost.
Werk op de eerste plaats aan de 'klantentevredenheid' die jullie in jullie publiciteit steeds vooropstellen!
Bij het sluiten van drie skynetblogs, waaronder 'Doofpot Justitie' (120.000 bezoeken), vond ik ook dat men met mijn opmerkingen onvoldoende rekening heeft gehouden.
Zoals je weet startten een aantal mensen (waaronder een Gentse advocate) die elkaar kennen van de vzw 'Gent Blogt', toen met verdachtmakingen waarbij zij de verwijdering van mijn skynetblogs uit de zoekmachines eisten.
Toen ik daarop reageerde zonder dezelfde beledigende taal te gebruiken, dienden zij een klacht in bij Skynet.
En Skynet nam die klachten metéén ernstig.
Enkele jaren geleden was er een zekere Charly N. die een klacht indiende bij Skynet. Hij vond dat met de vermelding 'Charly N.' zijn 'privacy werd geschonden' terwijl er in België 3.531 Charly's N. zijn.
Skynet nam de klacht echter metéén ernstig en verwijderde drie skynetblogs waaronder 'Doofpot Justitie'.
Maar hield toch rekening met mijn opmerkingen en opende de blogs opnieuw nadat ik beloofde om Charly N. door Piet L. te vervangen (wat ik ook gedaan heb).
Op technisch gebied vond ik de skynetblogs zeer goed maar het nieuwe systeeem betekent geen verbetering.
Ik hoop dan ook dat er verder aan gewerkt wordt en de briljante mogelijkheden van het oude systeem niet overboord worden gesmeten.'

Posted by: Jan Boeykens | 07/19/2010

Respond to this comment

Vandaag publiceerden we het volgende bericht op onze Facebook-wall
( http://www.facebook.com/profile.php?id=1445480105 – Jan Boeykens ):

@ Dennis (Skynet)
Ik stelde zopas vast dat mijn onderstaand bericht, mijn commentaren en de commentaren van andere mensen) van de groep ‘Skynet Blogs’ ( http://www.facebook.com/pages/Skynet-Blogs/370479058759 ) verwijderd werden.

—-

Het verdwenen bericht:
De vernieuwingen die Skynet aan haar blogs aanbracht, heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer op mijn blogs (waaronder de populaire skynetblog ‘Werkgroep Morkhoven’) geraak alhoewel ik er de beheerder van ben.
Ik schreef al verschillende keren naar de Klantendienst van Skynet maar dit bleef voorlopig zonder resultaat.
Uit pure wanhoop heb ik nu drie nieuwe skynetblogs opgestart die deel uitmaken van het nieuwe systeem dat Skynet invoerde.
Maar ook daar kan ik nu geen berichten of commentaren meer op publiceren.
Als ik op de toets ‘mijn blog’ klik, kom ik steeds terecht op een pagina waarop Skynet publiciteit maakt voor haar nieuwe blogsysteem.
Ik weet dat er nu veel problemen zijn. Sommige skynetters zagen al hun foto’s van hun skynetblogs verdwijnen. Ikzelf heb vastgesteld dat een groot deel berichten op mijn skynetblogs onleesbaar zijn geworden.
Maar ik reken er op dat de problemen over enkele dagen opgelost zijn.
Gezien Belgacom-Skynet eigendom is van de Belgische Staat, kan men beroep doen op de Computer-unit van de Federale Politie indien de problemen zouden blijven aanslepen.
De Computer-unit die onze blogs en websites regelmatig controleert, zoals we weten, kan zich op die manier ook op een constructieve manier nuttig maken.

Posted by: Jan Boeykens | 07/19/2010

Respond to this comment

The comments are closed.